Demokratin i det förljugna Sverige!

Jag misstänker att många med mig ställer sig frågan, vart är Sverige på väg?

Nu senast beslutar JK att väcka åtal mot skånepartiets Carl P Herslow.  Anledningen till åtalet är att han spridit bilder av en avklädd Mohammed tillsammans med sin 9-åriga hustru Aicha.  Barnbruden Aisha var nummer 3 av 11 hustrur enligt litteraturen.  Att visa en avklädd Jesus i bögsammanhang var däremot inga problem… ”Ecce homo” och ”Piss Christ” var helt gångbart.  Att kritisera kristendomen går tydligen bra medan kritik av islam är en kriminell handling… Det är sådant som bara är gångbart i ett förljuget land.

Även sådant som anses som högst osmakligt måste få vara gångbart i en demokrati.

När man sedan kan läsa den kända rödskjortan, Dalademokratens Göran Greider förespråkar nyval om svenska folket röstar fram Sverigedemokraterna till riksdagen. Det kan man kalla röd demokrati…

Även den förkärlek vissa tidningar har till att att pixla invandrarbrottslingars bilder medan man gärna visar ansiktet på en svensk fähund får väl visa vilken syn media har på svensk demokrati.

Sverige har inte en chans… med "pixlad media" och utan demokrati.

Nu ska jag försöka locka min rejält mogna favorithustru till ett gemensamt frukostbord.

Var rädda om varann

/egon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0