Det är sörjt för återxäxten...!



Jag brukar dra mig till minnes de orginal som korsat ens bana genom åren. Det slår mig med ålderns rätt att dessa udda existenser var väl så klartänkta...

Jag minns diverse överlevnadskonstnärer, tjuvjägare, rallare och hembrännare. Många var de historier man fick sig berättade. Jag vill nu inte påstå att allt som berättades var dagens sanning ,men historierna var tillräckligt färgstarka för att inte falla i glömska.
Om inte annat så återkommer historierna då man går en runda mellan gravarna på ens hemkyrkogård.

Favorithustrun påstår att det verkar vara väl sörjt för återväxten...

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Tänk att Laila och jag har exakt samma tankar!

Spara kortet till barnbarnen så dom kan visa vem dom menar när dom berättar om Dig!

Nu far vi till en av sönerna och låter oss bjudas på middag.

Först skall vi visst bistå litet med div. men man är ju van att göra rätt för maten.

Skön helg!

2010-07-09 @ 17:10:04
Postat av: mats i träsket

Tyvärr blir de färre, originalen. Vi får väl försöka hålla upp statistiken!!??

2010-07-11 @ 08:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0