Svårt att sova!

Vårtröttheten lyser med sin frånvaro.

Egentligen så var detta bara delvis en sanning, för trots att man blir trött så kan man få ligga vaken under alltför många av nattens tysta timmar.
Delvis så kan jag väl skylla på att den smått förbrukade "kroppkakan" är i ett obekvämt och värksamt tillstånd.

MEN nu verkar det som om symtomen smittar, för nu ligger även favorithustrun och väntar på att sömnen ska infinna sig. Jag brukar kolla om hon har lyckats somna genom att vänligt fråga "sover du?" Tänk att vissa individer har ett "vasst" morgonhumör redan vid 0200. Hon kanske sov trots allt...
Den gångna natten var en enda lång väntan på en ny dag. Man blir både less, ledsen och "långvänt" som man brukar uttrycka sig i Skelleftebygden.

Om det finns några tillfällen då dom negativa tankarna kommer upp till ytan så är det just dessa nätter, även klockan verkar att påverkas negativt, den går i alla fall extra sakta dessa nätter. 

Vid 0300 klädde jag på mig och satte mid vid laptopen. Jag tog en värktablett. Tankarna var mest ett virrvarr så jag lutade omkull mig igen.
Nästa "mellanlandning" blev sexnyheterna på radions P1. Jag måste ha somnat...

Igår monterade vi ner husbilstältet och packade för avfärd. Herreminje... så många pryttlar som man har plockat ihop sedan vi landade på denna plats den 15 oktober 09.
Om bara någon dag ska vi rulla mot Portugal.
Man kan se späda skott på buskarna, det är inte bara vi som är på väg, våren är också på väg...
Man har lovat regn idag.

Var rädda om varann
/egon



Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Jo, vaknätter ger inga positiva tankar. Man hinner älta många problem som i regel bara växer. Favvohustrun får väl tänka på då du tände lysen och eldade mitt i natten i Gobde istället, håller henne nog leende. Det var en tokig händelse jag ler åt ibland....

2010-01-24 @ 08:49:57
Postat av: Inger

Fy så trist...

Att inte få sin sköna sömn är ett helvete rent ut sagt. Man har ondare på natten och tankarna kan också bli onda då!

2010-01-24 @ 09:31:07
URL: http://ingersord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0