Myggfritt i Östra Gobde, regn i Torre!

Det är tidig morgon här i Torre del Mar.
Solen går upp 0729.
Favorithustrun har gjort en "kåldolm" av täcket vilket brukar betyda att det ännu dröjer någon timma innan vi sällskapar runt frukostbordet.
Klockan hade precis petat sig förbi 0600 då jag placerade fötterna på husbilsgolvet. Jag kör Trumavärmen på lågfart, den får agera lite av "stödparti" då vädret är pissigt. Termometern visar +10,7 ute och +21 inne.
På dagarna brukar temperaturen orka upp till +16-20 grader om vädret är klart.

Det är ännu nermörkt, åskan går och regnet smattrar ihärdigt på husbilstaket, det har så gjort mest hela natten. Första regnnätterna så var det lite av mysljud då dropparna trummade på taket, nu börjar det alltmer upplevas som en förhörsmetod  av någon suspekt regim...
Jag avlyssnade morgonens webb-nyheter via laptopen. Norrbottensvädret berättade att man i Östra Gobde-trakten hade ca -35 grader och myggfritt. Kanske nästa klimatmöte kunde förläggas dit... Varma snörika vintrar talas det ju om... Okey, jag vet, vi har ju ännu ett antal vintermånader kvar som kan bli så milda att vi bara glömmer att kylan någonsin funnits...
Elbolagen leenden lär väl gå från öra till öra i dessa köldens dagar.

Oavsett vädret så ska vi försöka ta vår "straffrunda". På med gåskorna, regnjackor på och ett kinestillverkat paraply i handen. Det är synnerligen viktigt att hålla "motionsavtalet" då man har en typ 2 diabetes, kommer inte ihåg om man sa nåt om att dricka vin...
Om man från vetenskapens sida sagt något om detta så har min favorithustru rätt då hon hävdar att jag inte lyssnar. Vi brukar ibland diskutera vem av oss som utvecklat de mest synbara senilitetsdragen.
Resultaten av dessa analyser kan nog uplevas som "något svårtydda"...

Nu ska jag locka fram min favorithustru från idet bak i bilen. "Kan man få lite sällskap", brukar vara det lockrop som resulterar i en gemensam frukost.
Frukosten består i kokta ägg, laxpate, nötfyllt bröd, kaffe och mjölk.

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: inger

Idag blir det en längre promenad även här, nu när vi har blia....10,5 minus!

2010-01-08 @ 09:45:03
URL: http://ingersord.blogspot.com/
Postat av: Motvalls gubbe

I Öjebyn är det rena sommarvädret. Bara -27,1 just nu.

2010-01-08 @ 14:26:01
URL: http://motvallsgubbe.blogspot.com
Postat av: egon

Jag tror nog att vi ska invänta något mer än "sommarvädret" innan vi knappar in några kordinater som för oss till de trakterna.Samtidigt så vågar jag nog erkänna att visst fingrar man på GPS,en allt oftare...

Men först en en planerad tur upp till det nordliga London.

/egon

2010-01-09 @ 16:31:39
URL: http://gobde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0