Dåligt med inspiration!

Vissa perioder är inspirationen till bloggberättandet som bortblåst. För tillfället är jag inne i en sådan där ”ingetattberättaom” period.
Jag tror att om en björn kom och satte sig vid verandabordet skulle jag ha svårt att få ihop den enklaste storyn. Möjligen om han själv serverade kaffetåren och dessutom spillde kaffe på favorithustruns fina duk att det kunde bli början till en blogg. Åtminstone skulle man möjligen kunna berätta om när ”favvon” tog honom i örat… och nästa blogg kunde då eventuellt handla om kalabaliken i Östra Gobde, och den nästa om återuppbyggandet av verandan. Sedan möjligen en om hur man bereder ett björnskinn…

Igår kom goda husbilsvänner från Stockholmstrakten. Vänner som vi umgåtts med en hel del under våra husbilsresor i Sydeuropa. Kanske Lars & Yvonne som vännerna heter kan inspirera till att ta nya ”bloggtag”.

Vädret är sådant att vi avser att äta en grillmiddag vid eldstaden, det ska bli en laxsida i folie tillredd på glödande kol, lite grönfoder och ett glas vin. Troligen kommer en ostbit att platsa lite senare.
Men först ska vi lyfta några utlagda nät ur Östra Gobdejaurs klara vatten.

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: inger

Jag lider av samma åkomma....är det en epidemi på G...???

2010-08-10 @ 17:40:25
URL: http://ingersord.blogspot.com/
Postat av: mats i träsket

Känn ingen press, men nog börjar jag i regel morgonen med att titta vad som hänt i Gobde. Händer inget så ... Var på skjutbanan och sköt lite på papp-björn igår. Gick hyfsat, fast nog är den bra liten på 80 meter. ( för ej invigda är det inte pappa björn man siktar på, utan en pappers-dito). Har banan både imorgon och lördag, sen har jag gjort mina ideella timmar för i år. Men då kommer ju riktiga jakten snart vid, och övningar är över.

2010-08-11 @ 09:25:27
Postat av: Inger Hammar

Hej!

Så kul att få veta att Lasse och Yvonne har kommit fram. Det låter som att ni kan hygge er gott. Värmen ligger kvar i vår södra landsända vilket är skönt. Det hotas med regn så jag ska nu gå ut och måla färdigt den järngrind som jag slipat och tvättat.

Hälsningar till er alla.



Inger

2010-08-11 @ 11:31:38
Postat av: Yvonne

Sverige har många pärlor.

Gobde är en av de bästa!

Fantastiskt ställe, underbara innevånare.

Vi säger ett stort och VARMT tack till Er båda.

Idag ser vi på tillverkning av Västerbottensost.

Allt gott!

Yvonne o Lasse

2010-08-12 @ 07:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0