Ömsom vin ömsom vatten!


Favorithustrun bedriver här sin utlandsbaserade tomtetillverkning utanför husbilen i Torre/Spanien vid juletid.
Samtidigt njuter hon av ett glas spanskt rödvin.
Håll med om att bilden andas välbefinnande...

Hon virkar vidare, nu iklädd skoteroverall på verandan i Östra Gobde.
Det är VÅR, vi skriver den 10 april och snödjupet är ca metern, men vi har plusgrader, åtminstone någon.
Vi dricker en kopp "halvkallt" verandakaffe. Man måste tänka positivt även om det ibland känns motigt...


Idag halstrade vi en "firre" över öppen eld ute på den framskottade grillplatsen.
För en stund så upplevde vi lite av sommar... Om man däremot oblygt höjde blicken en aning så kunde man se vår rökkåta som stack upp genom snötäcket. "Vintrigt" skulle man då kunna säga...


På tal om POSITIVA TING, det var helt MYGGFRITT idag!

Jag måste erkänna att jag i skrivandets stund känner en längtan efter att få se några späda grässtrån som förkunnar att nu är vintern över. Jag vill...jag vill...jag vill...

Var rädda om varann
/egon




Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Jo längtan efter grönt är stor. Då kommer mygg o andra mysiga varelser vilket just nu känns KVITTA. Att gå som man vill i skog o mark, det är någonting se fram emot. Favvon verkar riktigt sugen på sommar, sitta ute o virka i skoteroverall, heja Laila.

2010-04-12 @ 11:52:42
Postat av: inger

Är det månne mormorsrutor som produceras???

2010-04-13 @ 13:47:09
URL: http://ingersord.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0