Tankar från Andalucien!

Vi startar upp dagen genom att äta en lättare frukost, sedan en snabbdusch. Då brukar klockan ha hunnit fram emot åtta och jag behöver en "brake" från datoranvändandet som varat ett par timmar. Jag har avlyssnat NORRBOTTENSNYTT och MORGONEKOT. Jag har läst avisor och mailat. Jag har tankeröstat och förkastat partier i en strid ström.
JAG ÄR NU SMÅTT SINNESFÖRVIRRAD EFTER ATT HA INSUPIT ALL DENNA MENTALA PÅVERKAN.

Nu går vi morgonens straffrunda, den varar i regel 1-2 timmar. Den brukar fungera som en positiv hjärntvätt efter de negativa vibbar som sköljt över en.
När jag läst PiteTidningen, Norra Västerbotten och Norrbottens Kuriren vet jag att den mesta diseln i regionen är slangad, extraljusen har bytt ägare och ett antal personer har gått emot en dörr och ådragit sig vissa missfärgningar i nunan.

Ute på stranden tar vi kurs mot norr och Velez-Malaga. Strandpromenaden är oftast välbesökt av vardagsmotionärer under morgontimmarna. Är man lätt nedstämd då man startat så lovar jag att det inte tar lång stund innan man har rehabiliterats. Jag säger bara "STILSTUDIER" i all ära. Långa kliv, korta kliv, marschtakt, armsvängning, stavgångare, tänjningar och fjärtar. Man kan se atleter,otränade, övertränade, överviktiga och viktiga. En rejält överviktig dam försökte sig på en sorts joggning, hela hennes lekamen kom i någon sorts resonanssvängning. Ett tag verkade det som om jag skulle vara tvungen att sätta in en tackling för att hejda rörelsen, men det kom en städmaskin och fixade det hela.
Nu har vi avslutat lunchen och kan sikta in oss på eftermiddagskaffet. Det är "fullt upp" som man säger. Ikväll ska vi äta havskräftor och ta ett glas vitt. Detta tillsammans med goda vänner och Medelhavets ljumma vindar.
Temperaturen är snart +25 grader. Favorithustrun ligger ute i solen och blir missfärgad. Själv lever jag ett liv på skuggsidan, studerar mina vita ben och tänker på dom maligna varningarna...

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Misstänker våra ben har samma kulör, stämmer överens med gräsmattans färg nu. Skulle jag näcka och lägga mig på gräsmattan skulle jag inte synas. Ett par cm snö får vi, 0,3 grader. Noga med tiondelar har det blivit.

2009-10-24 @ 11:32:00
Postat av: egon

I skrivandets stund +22 grader, kommer att bli +27 innan sena em.

/egon

2009-10-24 @ 12:46:04
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Christer

Här kommer receptet på hur man kokar havskräftor



1,5 kg havskräftor

Till 4 l vatten 6 msk grovsalt.

1 knippe dillkronor eller 1,5 msk dillfrö

2 sockerbitar

1/2 dl öl

Koka upp vatten med kryddningen låt koka ca 5 min

lägg i kräftorna och när vattnet börjar koka igen

skall dom koka max 1 min.

Ta av kastrullen och kyl den genom att sätta den i diskhon med rinnande kallvatten så fort som möjligt.

Låt kräftorna ligga kvar i det kalla spadet helst 1 dygn.

Häll av spadet ca en halvtimme innan du skall äta.



Nu har ni fått en kulinarisk läckerhet



Hälsningar

Kocken

2009-10-27 @ 12:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0