Änglar och änglatrumpeter!



Om det finns änglar vet jag inte men änglatrumpeter finns det här.
Under en promenad här om dagen hittade vi detta praktexemplar längs vår promenadväg.

Vi passerade senare ett ruckel som står hundra meter ovanför stranden. I denna misärens boning har en yngre tysk man bott under några år. Denna medmänniska var svårt nedgången p.g.a missbruk. Han sågs dagligen sitta och tigga utanför en bazar inne i Torre del Mar. Jag har som princip att ALDRIG ge pengar till tiggare, men till julen förra året kunde jag inte stå emot, jag gav en peng till denna människospillra.

Nu var byggnaden utbränd och han syns inte längre till på "sin" tiggarplats. Det talas allmänt om att han kanske blivit en ängel. Troligen en bättre tillvaro i hans fall...

Vi har morgon i Andalucien. Klockan visar 0615, det blåser friskt och yttertemperaturen visar på 19,2 plusgrader. Man lovar några regnstänk under förmiddagen. Jag misstänker att dessa regnstänk kommer att sammanfalla med vårt besök på torsdagsmarknaden.

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: Inger

Visst finns änglar...Laila är ett levande bevis!

Angående tyskhuset, går det inte att rusta upp tro?

2009-10-22 @ 07:52:35
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: egon

Visst går det att rusta, men det skulle vara som att renovera soptippen.

/egon

2009-10-22 @ 08:17:44
URL: http://gobde. blogg.se
Postat av: Inger

Ja men då har ni nåt att pyssla med....

2009-10-22 @ 09:17:39
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Glömde berätta!

"Vår" ängel såg jag i Algarrobo en morgon.

Han hade just brutit sitt nattläger och hade filt samt övriga tillhörigheter under armen.

Gick med bestämda steg mot Torrehållet.

Så nu vet vi att han inte är ängel men han har det nog inte alls bra............

2009-10-24 @ 07:09:00
Postat av: egon

Skönt att höra att han inte konverterat till "änglaskaran"... trots den missbrukar-misär som är hans vardag.

/egon

2009-10-25 @ 05:55:45
URL: http://gobde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0