Tankar i morgonstund!

Det händer inte helt sällan att jag tar vissa beslut som om någon dag har raderats, glömts, förträngts...kalla det vad ni vill. Besluten går hur som helst inte till verkställelse.
Inte sällan så skapas dessa ohållbara löften under nattens tysta timmar, och inte sällan så är det den värkande kroppen som klubbar igenom föresatserna.
Jag brukar tänka "i morgon ska jag bara vara, bara fästa blicken på en av Gobdes tallar och låta dagen gå", det SKITER SIG ALLTID.
Så fort fotsulorna plaserats på golvet så kommer alla "måsten", egentligen så är dessa måsten bara mina alldeles egna hjärnspöken. I natt beslutade jag att BARA VARA. Kroppen var opasslig och inne i en formsvacka, eller kanske en hängande "formtopp".

DET FÖRSTA JAG TÄNKTE PÅ NÄR JAG STARTADE DAGEN VAR...IDAG SKA JAG/VI SOTA SKORSTEN OCH JÄRNSPIS.
Kan man misstänka att man lever i den föreställningen att om man hinner med massor på kort tid så behöver man ju inte bli speciellt gammal, eller kanske man inte blir speciellt gammal om man ska slå sina egna rekord hela tiden...?

Idag har vi pingstafton och i morgon har vi MORS DAG. Det vore väl fan om man inte klarar av att luta sig bakåt och fokusera på en "gobdetall". Jag tror jag tar hjälp av ett glas rött...

Nu ska jag ta ytterligare en kopp Java och diverse morgonöverläggningar med min favorithustru.
Solen strålar och dagen lovar sommartemperaturer.

Ha en fin pingsthelg och var rädda om varann.
/egon


Kommentarer
Postat av: Yvonne o Lasse

Nåå, hur gick det?

2009-05-31 @ 19:20:46
Postat av: inger

...ibland blir det lite annars....

Vi har i alla fall haft en toppenhelg ...kolla bloggen vettja!

2009-05-31 @ 21:55:08
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: egon

Resultatet blev nog både-och. Vi sotade och städade, men vi hann även med att sitta i trädgårdsstolarna hos vår granne en mil bort. Vi åt prinsesstårta. Vi minglade med våra pelargonier på verandan och tog ett glas rött. Vi gick en skogsrunda och mötte en älg.

/egon

2009-06-01 @ 06:00:33
URL: http://gobde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0