Skogslunch!


Det är en kylslagen morgon här i Östra Gobdejaur.
Termometern visar på -27 grader och jag lyssnar på morgonens första nyhetssändning. Några nyheter vet jag inte om dom har att komma med...
Samma tugg, fiffel och båg, våld och elände, "tuffa" grabbar som går med tiggarstaven hos småfolket... "same-same, but different" som man säger i Thailand.

Snart ska jag slå på tv,n och kolla på något nytt, för årets Wasalopp har väl aldrig åkts tidigare.

Igår åt vi årets första skogslunch, den intog vi vid en sjö som heter Hapstra. Vi stekte lite fläsk och korv och kokade en panna kaffe. Brasan värmde skönt. Kläderna brukar hela vårvintern lukta som en korsning mellan tjärdal och skogsbrand.
Före skogslunchen hade vi landat ett antal fina abborrar ute på viken. Vi har nu även ett antal "agnfiskar" till gäddsaxarna.

Nätfisket går lite trögt, två sikar och två abborrar.
Kan ni gissa vad vi ska äta idag, en ledtråd är "inte korv och fläsk"!

Nu ska jag  bära in ved och skrammla lite extra i köket, skrammlet brukar resultera i att jag får en fikakompis inom ca tio minuter. Förresten så är min favorithustru MYCKET IDROTTSINTRESSERAD, förmodligen en av våra ålderskrämpor.

Var rädda om varann och ät fisk
/egon

Kommentarer
Postat av: inger

Ser mysigt ut...å rökigt.

Så det blev ingen dyrgädda...???

2009-03-01 @ 10:01:09
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: egon

Vi har haft brist på agn till gäddfisket, MEN NU SÅ...

Tills vidare får vi hålla till godo med abb & sik.

Gäddan kommer snart.

/egon

2009-03-01 @ 11:15:16
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller tillgodo med sik och abb.

Nu har jag agn så gäddan kommer snart.

/egon

2009-03-01 @ 11:18:43
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Sara Henriksson

Vad kallt ni har!

2009-03-03 @ 13:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0