Ja se pengar...!




Det första man möts av då man slår upp sina ljusblå är uppenbara hjärnskador hos delar av mänskligheten.
Eller har ni nåt bättre uttryck för den uppenbart brottsliga nonchalans, den sanslösa girighet då man lägger beslag på pensiponspengar som tillhör medlemmar i AMF och kallar det för mina/våra bonusar... 17 miljoner kronor.
Man beklagar att pensionsutfallet blivit så dåligt, "vi har dom tiderna". I he...e heller, vi har dom som girigbukarna som inte kan skilja på mitt och ditt.

Jag skrev ju att Annika Falkengren inte behövde känna sig ensam...
Nu har hon gjort avbön med orden "det blev bara så fel". Det är ett uttryck som är ganska slitet bland "buset" när dom står inför skranket.
Vi kan inte ens utvisa dom, dom är ju "helyllesvenskar". Förresten så brukar dom ju utvisa sig själva sedan dom fått loss kapitalet. Men som sagt nu kanske vi får ha dom kvar...
Christer Elmehagen och Ingvar Skeberg som 2008 delade på 17 miljoner av AMF,s pensionspengar.
Har ni tänkt på hur även tuffingar brukar hänga med huvudet då sanningar kommer i dagen.

Min favorithustru påstår att om jag inte får leverera "dagens dos" så funkar jag inte...
Ett annat stående uttryck är "att du bara orkar"...

Akta er för buset och var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: Inger

Laila är en klok kvinna som vet var energin ska placeras......

2009-03-14 @ 10:25:19
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0