Mjölken!

JAG ÄLSKAR MJÖLK!

Om det inte vore för mjölken, maggoten och skoterbränslet  så skulle vi förmodligen inte behöva uppleva den lappländska metropolens pulserande stress speciellt ofta.
Det är nu tio dagar sedan vi besökte Arvidsjaur på en bunkringsresa, mjölken började tryta...
Nu var det inte bara mjölken som föranledde resan denna gång, en kallelse till Vårdcentralen för "provmjölkning" d.v.s att lämna några prover på labb fanns även på agendan.

Då jag ju även är fiskälskare så passar ju vitt till fisk, därmed inte sagt att jag föredrar mjölk till fisken...

Till helgen måste vi nog inhandla en del i metropolen Arvidsjaur trots allt... kanske... Vi får fundera någon dag till.
Östra Gobde är som gjort för funderationer och snöskottning.

Det är tidig morgon här i Östra Gobde, kaffet är kokt, det sprakar i vedspisen och veden finns inom räckhåll.
Jag brukar ta mjölk till kaffet!

Tänk efter före, drick vitt och var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: inger

Morning has broken....även i Träsket. Vi ska även på en bunkringstripp idag, det ekar i kylskåpet och fågelfröna är slut.....Men tekniken verkar fungera....äntligen! Fast jag har ingen chattfunktion på laptopen???????

2009-03-05 @ 08:02:46
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: mats i träsket

Och här funkar inte tv på morron. En ovana man har att se nyheter sport och väder med rörliga bilder på morron.Får stå över idag. Det som inte går att stå över är dock stödet till Apoteksbolaget idag heller.. måste kanske äta fisk så jag kan ordna rörliga bilder igen.

2009-03-05 @ 09:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0