Så får det bli...!

Självklart kommer jag att rösta i EU-valet.
Jag tror inte att alla EU-kandidater är lobotomerade hyenor...
Min röst får den som bidrar till att jag kan få en eventuell operation utförd i annat land utan att behöva invänta en lång utredning på hemmaplan, en utredning som förmodligen slutar med att jag står på en hutlöst lång väntelista hemmavid. Jag väljer V A L F R I H E T !
Som det är idag så är det ju plånboken som styr, jag kan ju alltid få åtgärden utförd i annat land OM JAG BETALAR.
Att chansa på att landstinget återbetalar vid hemkomsten har sämre odds än en trisslott.
Som det är idag så kan tydligen andra länders medborgare få en operation utförd i Sverige...

Nåväl, dagens operation blir att tillsammans med favorithustrun sätta några potatisar i jorden. Vi brukar driva vår potatisodling i storleksordningen 50-60 ståndar. Det brukar vara en lagom avkastning tillika arbetsinsats.

Efter att under det gångna dygnet ha fått uppleva sommartemperaturer över 25 grader så lovar vädergubbarna nu en vecka med 8-11 grader och en hel del nederbörd. Ibland önskar man att dom vore politiker så man fick anledning att tvivla på deras löften...
På tal om den svenska sjukvården så vill jag framföra att jag har ENBART POSITIVA ERFARENHETER.

Klockan visar nu 0643 och strax får jag sällskap av min favorithustru.

Var rädda om varann
/egon



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0