På barndoms stigar!


De senaste dagarna har vi gjort besök i mitt barndomshem, numera en ödegård som så många i norrlands inland.
Där fann jag märken från min knivkastning på vedbodan. Där fanns minnen från den gång då jag av misstag sköt en hagelsvärm genom farstugebron. Min fars 16-kalibers hanbössa var både tung och hade hårdspända hanar. Jag var nog bara 10 år den gången.
Bytet som skulle bli en skata fick fri lejd...
Tanken var att vi skulle fortsätta turen längs mina barndoms stigar, men besvär från ett bättre begagnat diskbråck gjorde att vi fick göra ändringar i rutten.
Vi är nu på hemmaplan igen. Jag knaprar smärtlindring och kramar sängkuddarna. Min favorithustru sympativärker så gott det nu går.
Nu stannar vi hemmavid och tar emot barnbarn och husbilsvänner.
Sommaren har kommit till vårt Gobdejaur. Potatisblasten är synlig ovan jord. Hästmyrorna vandrar och man ser någon fågelunge som ligger på träningsläger.

"Minns" och var rädda om varann
/egon



Kommentarer
Postat av: inger

...men ditt föräldrahem är ju rött!!!! i min tankevärld i alla fall! Sköt om varandra.

Nu drar jag snart åter till älven!

2009-06-28 @ 07:09:51
URL: http://northlongswamp,blogg.se/
Postat av: egon

...norrbotten har ju alltid varit väldigt rött... men mitt föräldrahem var vitt...

/egon

2009-06-28 @ 08:33:02
URL: http://gobde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0