Nostalgitripp!


Det här med nostalgin...
Är det bara jag som får en tår i ögonvrån då det dyker upp detaljer ur det förgångna, ni vet det där med hundar och ungar och hembryggt äppelvin. Minnen från skolavslutningar, Idas sommarvisa, "den blomstertid nu kommer...", foton, barnskor, skolupsatser, slöjdalster o.s.v

Denna gång var det ett slöjdalster av Sara, en flagga på stång från "Fällfors högre allmänna utbildningscentrum". Det verkar som om flaggan är vadderad, men vad annat om man bor på en plats där sommaren kan beskrivas som en period med sämre sparkföre och utemöblerna är en kvarlämnad spark och en skoter.
Hur som helst så bör hon ha varit ca 10 år då detta alster kom till.(Sara fyller 30 i höst) Nu står det på verandan i Östra Gobdejaur och inväntar MIDSOMMAR som infaller om fyra dagar.

Min favorithustru passerade just förbi, detta endast för att deklarera "vilket skitväder, jag lägger mig igen". Hennes uppfattning om Östra Gobdejaurs väder denna morgon delar jag, men jag stannar uppe och håller ställningarna. En fråga om ansvar...
Om jag slammrar en del vid frukostbordet så får jag snart sällskap...

Var rädda om varann
/egon




Kommentarer
Postat av: Sara Henriksson

Du, den ser lite medtagen ut, min flaggstang...

2009-06-15 @ 16:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0