Dubbelfel!

Vissa dagar vill man bara glömma.
Att man sedan börjar lida av glämska gör ju inte saken bättre.

Dagen började med grådask och "nästan" dimma, lite duggregn. Jag brukar frammana ett visst mod och duscha av mig ute vid värmaren, men denna morgon var temperaturen lätt människofientlig, +11,5 grader. Det blev till att ta in vatten i bastun. För att riktigt utdela en råsop till vädergudarna så gjorde jag även upp en brasa i järnspisen.

Efter tvagning och lite fåfäng spegling så gick resan till Moskosel och distriktssköterskan, blodtrycket mättes och resan gick till Arvidsjaur där vi handlade och hämtade en rem till snöslungan... Om ni nu tror att vi hämtade remmen p.g.a vädret så är detta fel, vi hade nog tänkt att fixa den brustna remmen FÖRE VINTERN, där var anledningen.
Ni vet... "sommaren är kort, och det mesta glöms ju bort".
540:- för en rem kilrem som mätte trettio cm i diameter... Läste just om att antalet rån har ökat...

Efter hemkomst och lite pillertuggande så gav jag mig på vår Stiga Snow-King.Delar maskinen på mitten för att kunna montera remmen. Nu dj....r börjar det att hända saker, remmen var fellevererad och fyra cm för kort... ont i kroppen och massor med mygg.
Min favorithustru undrar om jag skrivit av rätt artikelnummer, vi läser av igen och kollar på beställningen, samma nummer. Redan på företaget i Arvidsjaur blev jag lite tveksam då jag hörde dom diskutera beställningen. Man hade visade det sig delegerat och delegerat...
Vi tog nu ett beslut att starta vår nyligen servade båtmotor och köra ut på vårt vackra Östra Gobdejaure, det brukar lugna upprörda känslor...
Efter att ha kört en rejäl bit västerut så dog båtmotorn... STENDÖD. Vi rodde hem, i motvind.

Vissa dagar ska man bara inte gå upp tänkte jag samtidigt som tunga regndroppar började falla.
Jag kan samtidigt konstantera att man ska mäta blodtrycket innan man startat dagens sysslor, åtminstonde en dag som denna.

I morse steg min favorithustru upp och satte på kaffet...
Var rädda om varann
/egon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0