Barnbarn och bakslag!

Här avses inte aga!

Här avses vädrets skiftningar. Om det kunde vara någon måtta på svängningarna. Förra veckan nådde vi ca +30 på dagen och ca +20 på natten.
Nu har vi ca +10 grader på dagen och +4-7 på natten. Lite regn och rusk  utanpå detta så har vi norrlänningens "nirvana"som i ett nötskal. 

Att vädret skulle bli  så ogästvänligt denna vecka är en stor besvikelse då ju våra barnbarn Ville & Ida har "fiskesemester". I afton har vi beslutat att morska upp oss och lägga ett nät , detta oavsett vädret...
Under dagen kan vi ju stapla lite ved istället... men jag får en känsla av att barnbarnen tycker att stapla ved bör slopas från de alternativ som "upplevelseindustrin" har att erbjuda.
Vi har vandrat ut med en ny saltsten till våra älgar, det tror jag att dom tyckte var en upplevelse. Dom hade i alla fall inte sett så många blodtörstiga mygg samlade pa ett och samma ställe...

Under veckan råder lite av "datortorka". D.v.s att barnbarnen har tillstånd att kolla mailen och maila till sina föräldrar. Detta i sin tur gör ju att jag får smyga med datoranvändningen så att inte frestelsen blir för stor för barnen.
Just nu sitter min favorithustru och löser barnkorsord med 8-åriga Ida, Ville som är 10 år tränar på hela registret av gäspningar i en av fåtöljerna. Lite uttråkad ser han nog ut...

Nu ska vi äta lunch. Då beslutar vi om dagens fortsatta aktiviteter.

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0