Linjemän!

Igår kom jag på mig med att ha tappat bort vilken dag vi hade.

Ibland så känns det som överkurs att bara konstantera de enklaste av ting. Denna gång var det troligen sviterna efter ett urbota våldsamt vattenrikt våldsbenäget oväder som vi färdats genom i södra Spanien.
Men då vi väl angjort Rio Jara med vår "skalman" så blev trådarna något mindre spända, nervtrådarna altså...
Natten mot igår blev likväl rejält gungig då Skalman ruskade på sig var 10,e sekund.
I morse hade vinden bedarrat till en vanlig "friskus" så vi stuvade ihop oss, fyllde tankarna och gjorde oss resklara.

På rull igen.
Vi körde nu in till Tarifa och kollade hamnen med färjorna över till Nordafrika.
Då vi åkte ut från Tarifa hade våra vänner Tommy och Inga-Lill tagit täten ut på 340,an som går i riktning mot Portugallien. Tommy och Inga-Lill är ett par goa svenskar som vi träffade i Neumunster i Tyskland.
Hans navigator hade då valt en väg som liksom vände mot norr igen... han svängde runt på vägen över heldragen linje, samma gjorde ju jag.
DÄR VAR ÅVEN GUARDIA CIVIL. Hej va de går...
Vi blev invinkade, våra vänner kom undan, snart hade vi fyra patrullbilar och sex man runt oss, alla utbrytningsförsök blev snabbt inställda.
Jag tyckte jag kunde skönja några mordutredare i utkanten av gruppen...
Jag förstod genast att detta "brott" var att jämföra med Madridbomberna, deras minspel hade kunnat få den mest förhärdade brottsling att falla i gråt.
Det var ett jobbigt något "missanpassat" gäng vill jag påstå. Min favorithustru tog då fram digitalkameran och förevigade symötet, då blev dom bindgalna, och vi blev tvungna att radera bilderna så att inte "löneutbetalningen" skulle finnas på bild.
Men då kom en polishöjdare som tydligen visste vilka kålsupare som hade skiftet. Efter att ha pekat lite lite hårt med fingret i grabbarnas skjortbröst så var han ursäktande och vi fick ett bötesbelopp som låg 60% under utgångsbudet.
Inget fiffel nu inte, fem blanketter, underskrifter och stämplar och en alldeles egen kopia.

Sen eftermiddag kunde vi parkera på Camping Villson i utkanten av Sevilla.
Vilken dag alltså!
Vi fick en plats bara tjugo steg från receptionen och når deras trådlösa WiFi. Är nu med dator igen!

Min favorithustru tillika medbrottsling har intagit ryggläge bak i skalman. Jag ska strax följa efter.

Var rädda om varann och kom ihåg att brott lönar sig inte... om dom upptäcks.

/egon



Kommentarer
Postat av: inger

Herreguuu.... här i Träsket är det något lugnare trots att några kågebor är på visit....

2009-01-25 @ 10:26:49
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0