Treenigheten och husbilslivet!


Det är juldagsmorgon här i Torre på den Spanska solkusten.

Klockan har passerat sex och jag lyssnar på radions P1 och "Teologiska rummet". Tanken var att man kanske skulle "gå" till julottan, via laptopen alltså... Den kanske kommer nu vid 0700, under tiden lyssnar jag på ärkebiskop K-G Hammar som ju kan en del om de lodräta kommunikationerna.
Det känns ganska bra att slippa besluta något exakt vad gäller synen på Fadern, Sonen och den Helige Anden... det hela är komplicerat.

Mindre komplicerad är den treenighet som jag, favorithustrun och husbilen upplever. Det är liksom lite mer att ta på. Jag har kommit fram till att när vi bor i denna variant av "compact living" så tar vi på varan så där en 20-30 gånger per dag. Varje gång vi passerar varandra i husbilen blir det lite ofrivilligt småhångel p.g.a just "compact living".
Hur ofta "klämmer ni på varann"?

Julafton var liksom ingen höjdare. Det fanns tillgång till god julmat men även om anden var villig så var köttet svagt... Febern har dämpats genom medecinerande men kroppen protesterar mot praktiskt taget ALLT. Kan vara "svinet" sa den spanska läkaren jag konsulterade. I natt bytte jag undertröja vid fyra tillfällen... Blött ute och blött inne så att säga.
Sjukvården är kostnadsfri i Spanien samt medecinen är dessutom kostnadsfri för pensionärer, ett sorts rätt-tänk kan man säga.

Just nu pågår Julotta från Tavelsjö i Västerbotten.
Yttertemperaturen visar +14 grader och det knapprar av regndroppar på husbilstaket. Det har kommit massor med regn under några dygn. Jättekul!
Favorithustrun har faktiskt varit upp och kollat läget innan hon återgick till sköna sängen.

Har ni tänkt på att Pingsthelgen är den enda "storhelg" som inte är affärsmännens helg...
Nu ser vi fram emot Pingst.

Var rädda om varann och ha en god forts på julen.
/egon



Kommentarer
Postat av: inger

Trist med svin var dom än slår sig ner oavsett nationalitet!

Mina "kompanjoner" har drabbats av sömnsjukan...själv sitter jag i min sköna nya morgonrock och skriver... Tror jag ska behålla den på hela dagen...

Det var 24 minus i natt...men bara en stund, nu är det bara 14,7, massor med snö och VACKERT!

Krya på dej!

2009-12-25 @ 09:42:30
URL: http://ingersord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0