Nästan som vanligt... !

Denna morgon liknar tidigare morgnar...nästan.

Morgonpissningen är avklarad.
Kaffet är kokt.
Pillertuggandet utfört.
Sängen är bäddad, på min sida...
Ett ljus står tänt på bordet.
Tidningarnas nätupplagor är skummade.
Väderrapporterna från ett antal orter är kollade.
Eländes-nyheterna på SR P1 och Lokalradion är internetavlyssnade.

Nu väntar jag på att favorithustrun ska pallra sig upp från den sköna bädden och ansluta till sin sällskapstrånande make. I gengälld bjuder jag på frukost och trevligt sällskap...
Efter att den ceremonin är avslutad väntar morgondusch och långpromernad.
Lite mat och dryck ska då inhandlas på det närliggande Mercadona.

Morgontemperaturen här i Torre på Costa del Sol är endast +7 grader. Barometern föll rejält igår.
Natten har varit den blåsigaste vi upplevt på denna plats. Vindskydd och förtält har fått ta stryk.
Ett par gånger under natten har jag blvit tvingad ut för att kolla läget runt husbilarna. Lite extrajobb har vinden skapat, men de flesta husbilarna och tälten har klarat sig bra.
Några löv behöver inte sopas denna morgon, dom har bytt socken.
Trots allt blir nog detta en "hyfsad" dag...

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: inger

Sjutton också!

I morse var det sjutton grader både ute och inne.

Henrik sotade pannan och nu sprakar det gott i pannan.

2009-12-16 @ 08:36:50
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: egon

...försök inte med att det sprakar gott från brasan.

För att undvika längtan efter Gobdespis-spraket har jag med en bandinspelning, den kör jag då jag trycker igång gasolvärmen...

Om det hjälper? Näää!

Temperaturen är också svår att uppleva då ju frysfacket är lite trångt...

(Just nu +19,5 inne, +12 ute, kl 0850 )

/egon

2009-12-16 @ 08:51:53
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: inger

Om du vill njuta av lite vinterbilder så har Malte lagt upp några på "gammelbloggen" den med talgoxen är ju superb tycker jag!

Krama favvon...

2009-12-16 @ 09:24:50
URL: http://ingersord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0