En osanning skulle sitta bra!

Torr(e) del Mar.
Namnet borgar ju för att här ska vara torrt. Vindarna från Marocko ska hålla undan den fuktiga luften, eller åtminstonde se till att regnet/snön faller uppe i Sierra Nevada som ju är vår "granne".
Detta har jag tagit som en sanning, en sanning som hitintills bekräftats genom att vi endast fått en regnskur på två månader...
Men nu är f-n lös... Väderförmedlaren WWW.vackertväder.se lovar regn alla dagar intill tidens ände, nästan... Åtminstonde fram till juldagen, man visar 130 mm nederbörd på en vecka.
Ok, Pohlman var ju en notorisk "lögnare" så det finns förhoppningsvis fler. Det är ju inte ofta som man går omkring med en önskan om att någon ska fara med osanning, men nu är det läge så att säga...
Stövlarna har i.a.f plockats fram från luckan längst bak i husbilen, regnkläderna har dammats av och båten har surrats vid främre stötfångaren. Det där sista kunde lika gärna ha sagts av en väderuppläsare...

Men vi har ju under vår Thailandsperiod fått uppleva att det där med båten fastsurrad i broräcket kan vara en realistisk åtgärd. Den något "fuktiga" utsikten är från vårt hus i Ponaretområdet söder om Hua-Hin 2005.
Vad jag minns så talades det inget om regn den gången...
Alla log som vanligt, allt enligt den Thailändska traditionen.

Förra året fick vi en rejäl regnskur i norra Spanien... Jag vill minnas att platsen hette Les Pins och att det var den 1 oktober 2008.
Bara jag nu efter att julen har passerat slipper att konstantera att väderinformatörerna har hållit ord...
För vår överlevnad så väljer vi trots allt vatten före torka.

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: inger

Sverige ska ju drabbas av snökaos även i år enligt experterna... vi får väl se hur det går! Jag föredrar i alla fall snö framför regn den här tiden... Nu har vi sexton minus så det går en del ved....

Håll er torra på utsidan!

2009-12-16 @ 20:12:49
URL: http://ingersord.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Vet inte om Ni vill byta, vi har snöstorm, kraftig vind och - 5,4. Här drar vi på värmen på elementen.

Kurväder sa man då jag var liten. Jag går nog till sängen och kurar en stund.

Hälsa Laila. Tomteparet intar hedersplats här hemma.

2009-12-17 @ 12:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0