Hur anställdes hon?

Under gårdagen skickade jag ett e-mail till Radiotjänst i Kiruna. Anledningen var att meddela ett tillfälligt avbrott i licensinnehavet under vinterhalvåret. Vi brukar göra en paus i betalningen i ca fem månader. Detta brukar fungera utan intag av lugnande läkenedel.
Ungefär två timmar efter mailet så bröt helvetet löst... Då ringer en kvinna och vill ställa en fråga angående min tv-apparat. Hon frågade var jag ska förvara min tv-apparat under utlandsvistelsen??? !!!
"I huset i Östra Gobde" svarar jag.  "Du vet väl att måste ta ut tv-apparaten från bostaden för att slippa betala under bostavaron" kontrar den uppringande.
Då förklarar jag att någon apparat ska inte ut i Östra Gobdejaurs snödrivor under bortavaron, vi har inga uthus, vi har ingen plogad väg och kroppen är i olag och humöret under all kritik...
Den uppringande kvinnan fortsatte i samma svagsinta och lobotomerade anda tills dess jag förklarade att hon förmodligen skulle bli "tillfredsställd" om jag följde hennes uppmaning och drog en vals om att tv-apparaten skulle läggas i komposten. Den förvirrade människan bekräftade...
Samtidigt som hon sa sig vara nöjd med svaret ville hon påpeka att jag kunde inte göra en avanmälan förrän två veckor innan avresan, max tre tilla hon, "du måste även ta bort eventuell kringutrustning som digitalboxar och paraboler" avslutade hon. DÅ VISSTE JAG ATT VÅRDBEHOVET VAR STORT...
Nu hade jag fått nog, jag orkade inte mer. Jag bad den inkompetenta varelsen att hålla käften stängd en stund så att "hela" Gobdes befolkning fick göra ett tillkännagivande.
Jag förklarade att över min egen ekonomi har jag full suveränitet, jag avgör själv om jag ska ha tv-innehav, så även om jag avser att betala min tv-licens. Nu var jag eldad vill jag lova... "Om du inte NU har förstått vad jag har framfört så har du problem som kan bli dig övermäktigt" fortsatte jag. "Jag vill veta ditt namn och vilken befattning du har?" Hon sa sitt namn och att hon jobbade med att besvara frågor...!!! Vilka dj-a frågor? JAG HADE MEDD ATT p.g.a UTLANDSVISTELSE SÅ SKULLE MITT LICENSINNEHAV UPHÖRA UNDER TIDEN o.s.v , vänligen bekräfta avslutade jag.
Nu vände det. Ibland trodde jag att det var en ny människa i telefon... Hon sa plötsligt att det hela skulle ordna sig om jag bara skrev samma sak en gång till, de två veckorna före avresan kunde man nog också ha överseende med...
"Varför samma sak en gång till" frågade jag. "Men om du har sparat det förra brevet så behöver du ju bara "klicka iväg" det igen säger hon. Om jag gjorde detta så skulle det "ordna sig" som hon sa. Jag tror knappast vi kommer och kollar...
Det lyste "samhällets missanpassade om henne" lång väg. Har människan kvoterats in på jobbet?  Hon avslutade med att önska oss en skön utlandsvistelse, och tilla att om två år så var det hennes tur att pröva på utlandsbeendet!!!
Jag "klickade" iväg mailet igen och tog en dubbel alvedon.

Nu måste jag maila telestyrelsen/radiotjänst som sköter anställningarna.

Var rädda om varann
/egon






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0