Reflektioner !

Knappast är väl undertecknad en av de få som har konstanterat...

... att äldre kräver mer värme.
... att barna har ju sina barn att tänka på.
... att det oftast är på ålderns höst som man blir påmind om brister i välfärdsapparaten.
... att det moderna samhället hellre ser till den mångkulturella servisen än till sina egna samhällsbyggare.
... att dagens förtroendevalda förmodligen inte har tänkt bli "äldre" ens då dom blir gamla.
... att det kan vara bra att ha mindre att tänka på då man får mindre att tänka med.

Om en kvart ska jag lyssna på sexnyheterna.
Jag har fyllt på koppen för tredje gången denna morgon som jag påbörjade redan halv fem.
Förresten så har ju forskningen kommit fram till att de morgonpigga har en speciell gen, men man sa inget om värk...
Min favorithustru ligger och läser... före klockan sex på morgonen, det är mycket som sker här i Östra Gobdejaur ska ni ha klart för er.
Igår la vi några nät i ett par timmar, 39 granna abborrar och nio sikar blev resultatet.

Nu laddar jag om i järnspisen och gör min favorithustru sällskap.

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: Inger

Ja herreguuu va ni håller på!

Själv har jag just fått min första kopp på bordet.... å inte sprakar det i spisen heller, suck...

2009-08-19 @ 07:16:43
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0