Allt kopierat!

Ni vet antagligen hur det är när man har svårt att sova under nattens tysta timmar, man smider planer och memorerar allt det där som ska ske  sedan man har morgonpissat, pillertrillat och förgiftat sig med en halv liter Lövbergs Lila.
Från klockan fem i morse har jag kopierat det mesta av det jag har på laptopen. Av skadan blir man vis heter det ju.

När vi följde flyttfåglarna söderut sistlidna hösten så var ju olyckan framme då vi passerat Pyreneerna i södra Frankrike (zigenare kan vara ena dj...a olyckor), dom bröt upp husbilens ena dörr, dom stal vår dator, kamera mm
Vi såg när dom kom men visste inte deras avsikt. Dom kunde ha tagit livet av oss...
Dom omringade oss på småtimmarna och var många som Israels barn. Om dom inte hade sprutat in gas hade jag antagligen... kanske lugnast att jag/vi var sövda.

Rätt eller fel så såg jag att i Italien satte man stängsel runt deras läger, om avsikten är att förhindra att italienarna kommer åt zigenarna eller om det är för att förhindra zigenarna att komma åt italienarna förtäljer inte historien.
Jag som trodde att läger var omodernt. Internering eller integrering, det är olika som man säger...

Nåväl, nu har jag kopierat ALLT av värde, sedan ska vi hoppas att vi slipper kopiera rånet...

Klockan visar på 0629 just nu. Det faller ett lätt regn över Östra Gobde och min favorithustru sover ännu.
Nu ska jag tända en brasa i utevärmaren och fylla på koppen...

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: inger

det gäller att hålla koll på grejerna sina.... därför ska man äga så lite som möjligt! men hur ska det gå till när man har en jäkla hamster i sig......

2009-08-02 @ 06:41:33
URL: http://northlongswamp,blogg.se/
Postat av: egon

Det blir nog svårt att hålla jämna steg med "buset".

Vidare heter det ju att "Sverige är fantastiskt", och DET TYCKER ÄVEN "BUSET".

... en kvalitetshöjning här och där kunde kanske ge bekämpningen en knuff i rätt riktning.

/egon

2009-08-02 @ 08:02:03
URL: http://gobde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0