Ved, björnspår och tekniska under!

Varvattenberedaren har tappat ur vattnet under natten.

I Gobdehuset har vi ingen varmvattenberedare, men vi har en varmvattenbehållare i bastun. Den beredare jag avser är den i husbilen. När temperaturen kryper ner mot nollan så finns en automatik som tappar beredaren på vatten, direkt ut på marken.
Jag hade ingen värme på inatt..., tomt vare här!

En beredare är DYR men vattnet är BILLIGT. Någon  med viss berömvärd tankeförmåga har "tänkt till". Troligen efter att massor med olyckliga husbilsägare har fått frostsprängning i beredaren.
När man sedan slår till huvudströmmen så fylls den på igen, AUTOMATISKT. Vi som har ett lite enkelt intellekt blir smått yra i bollen...

Idag fyllde vi tredje pallen med björkved.
Det känns jättefint att ha stökat undan lite av nästa års " vedande". Om vi sedan låter Vattenfall sköta "eldandet" i några månader så räcker ju veden ganska länge, låt oss se...om vi drar av vad veden skulle kostat om den eldades under den tid som Vattenfall håller i eldandet så blir det en kostnad på...........skit samma men nåt måste ju veden vara värd.
Den "vals" som elbolagen drar när dom debiterar kan väl få heta ELDARVALSEN.

I afton såg jag björnspår på "snodden" bakom Skirvo.
När jag sedan kom åter till Östra Gobdejaur så bjöd min favorithustru på en macka med lagomt saltad sikrom och ett glas italienskt rödvin från Pugliadistriktet.
Att man kan må...

Kolla elbolagens debitering och var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Tur för mig att man har tillgång till Egon o Ingers blogg. Man mår genast bättre av att le stort, tur man har öron, annars skulle huvudet delas i två delar vissa dar. elda på......

2008-09-18 @ 12:55:53
Postat av: inger

Visst är det mysigt att upptäcka att man inte är ensam...smart alltså!

Vi är ju några kluriga jävlar som trampar runt här på jorden....

Å så en och annan Nalle som trampar på i markerna!

2008-09-19 @ 17:56:14
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: egon

Numer är man mera "smärt" än "smart".

/egon

2008-09-19 @ 18:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0