Lingon och abborrfiske!


Lingon har vi kvar så det räcker även denna vinter, men varför inte rafsa ihop en hink att ge bort till en vän.
Det var så vi tänkte...
Oavsett "lagerstatus" i lingonförrådet så gav vi oss på ett lingonställe. Klar höstluft och sprakande höstfärger är ju trots allt en lisa för den åldrande själen.

Jag överlät plockandet åt min favorithustru under tiden som jag kastade ut reven i en abborrtjärn intill.

Efter tjugo minuter så återgick jag till plockningen. Jag hade då lyckats att bärga en STOR- ABBORRE som skulle rädda proteinintaget under ngn vecka.

Jag har eld i spisen och i vattenvärmaren. En ny dag har grytt över Östra Gobdejaur.

Var rädda om varann.
/egon

Kommentarer
Postat av: inger

Ja se det var en fin firre!

Å snacka om röda tuvor.....

2008-09-11 @ 14:41:08
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0