Harpaltar och järpbröst!

Igår gjorde vi en mindre svampplockarturne som sträckte sig ca 500 meter i västlig riktning.
Efter att ha plockat en handfull smörsoppar så skrämde vi igång en järpkull. Det blev till att återvända hem efter ett lämpligt vapen för att fylla på "järpbröstförrådet".
Efter att ha kryssat en halvtimma mellan uppflogen så kunde jag leverera ytterligare fyra brösthalvor till frysboxen.
Jo ser ni, tanken med detta frosseri är att när min favorithustru Laila fyller 70 år, vilket bör inträffa om ett par år så ska jag ha fått ihop tillräckligt med järpar för att avnjuta en delikat 70-årsmiddag på nämnda järpbröst.
Middagen är avsedd att avnjutas tillsammans med släkt och vänner.
Här gäller det att ha liten släkt och få vänner om man ska kunna uppfylla vad man utlovat..., men sju personer kan jag förpläga i skrivandets stund...

I morse bytte jag 22:an mot ett hagelvapen, nu gällde det att jaga hare tillsammans med vännen Rune och hans eminenta "smålänning". Vid sextiden var drevet igång. Efter en stund så hade jag en "minihare" spurtande rakt emot mej, den stannar till och gör en mindre personkoll framför mina fötter. Då levererar jag ett leende som betyder "kom igen när du är torr bakom öronen".
Harpalten skuttade vidare mot söder och så småningom tystnade drevet och jakten kunde avbrytas.

Nåväl, livet i Ö Gobde är nu inte bara jaktäventyr. Vi har även lite byggnationer som måste slutföras...  före det att kung Bore slår till.

Var rädda om varann
/egon





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0