Björntoalett på rallybanan!

Fjorton (14) högar med björnskit, prcis så många har nalle lastat ur sig på den plats jag har föresatt mig att duellera med honom.
Den rackarn visar föga respekt för undertecknad. Då det blev en vindkantring så tog jag ett beslut om att sitta på en annan plats. Men först hem och inta lite föda. Under den tiden hade nalle passat på och SKITA nära på exakt på den plats där jag suttit innan. Vilken fräckhet...

I morse var vi på plats i mörkret, nu var sekonderna med inför duellen. Vi blev något överraskade då en obekant bil dök upp långt inne på vårt jaktområde innan det var riktigt ljust.
Att den personen inte hade rent mjöl i påsen visade han genom att snabbvända bilen och rita startspår i grusvägen, borta var han med en fart som hade gjort en rallykung grön av avund.

I morgon tar vi nya nappatag med nallen.
Människans bästa vän ska få ge honom en utskällning, om vi hittar rätt på honom vill säga...
En vacker dag ska vi skrämma inkräkrarna, detta gäller både bilburna och pälsklädda.

Stormen sliter löven från Gobdejaur-björkarna.

Tänk på vittringen och var rädda om varann.
/egon

Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Visst är jag lite sjuk i skallen (åxå), men första tanken jag fick när jag läste om björnskiten var: undrar vad den innehöll. käkar den mest lingon nu för att lägga på hullet???

2008-09-29 @ 17:15:20
Postat av: inger

..blir man tjock av lingon????

Är DET därför jag har så mycket hull?????

2008-10-01 @ 19:23:00
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: mats i träsket

Se där. enda alternativet verkar vara inte äta alls.

Men he jer se gott.

2008-10-02 @ 12:28:22
Postat av: egon

Ang vad björnarna äter så verkar det vara till 90% bär. Men nu har den käkat på en rävåtel samt slaktavfall från några älgar. De blåröda "högarna" är nu blandade med "gorgonzola".

/egon

2008-10-03 @ 06:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0