Trådlöst,inte rådlöst!


Utsikten är INTE från något kontorsfönster och skrivbordet är inte i någon cyberuppkopplad skyskrapa.

Det är från matbordet i vår husbil som fn står på en grön gräsmatta i utkanten av Grebo i Östergötland.
Om jag höjer blicken och kollar på omgivningarna så lyser naturen i alla de underbara färger som hösten har att erbjuda.
Men det mest otroliga är ju att jag kan sitta med min Laptop trådlöst uppkopplad och föra ett morgonsamtal med London och Norrlångträsk på samma gång. Strax innan pratade jag med en annan bekant som befann sig i sin husbil utanför Malaga. Där hade dom skitväder...
Och detta kan man göra oavsett i vilken buske man just för tillfället befinner sig i. Helt ofattbart...

Lika ofattbart är att en kvinnoröst uppmanar mej att "ta andra avfarten i rondellen" då vi kör med navigatorn inkopplad. Hur f-n vet kärringen var jag är...
Min favorithustru tycker att hon låter lite stressad, men vem skulle inte bli stressad med så många bilister att hålla reda på...
Sedan kommer  "gör en LAGLIG u-sväng" eller"du är nu framme vid målet", ja dj-ar vilken klartänkt kvinna dom har stuvat in i den lilla burken. Hon vill inte heller att man ska få några  böter för trafikförseelser...
Jag bara väntar på att hon ska säga" och nu är det dags att byta kallsingar"...

Var uppmärksam om ni börjar höra röster och var rädda om varann.
/egon



Kommentarer
Postat av: inger

Phu... det blev lite småsvettigt ett tag men ...ja varför inte kolla in på min blogg!?

2008-10-15 @ 19:27:01
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0