Hej,hej, hemskt mycke hej!

Man blir förvånad över att man har så många bekanta i en liten "håla" i det inre av Östergötland.
Hålan heter Grebo.

Idag då vi tog en entimmas-lunk ner till deras badplats som ligger strax utanför bebyggelsen så hälsade SAMTLIGA vi mötte. Jag tvekade lite angående vem av oss dom hejade på, var det min favorithustru dom hejade på, för många var gubbar, så ett tag var jag lite fundersam. Hade nog tänkt starta en mindre utfrågning då vi återkom till husbilen...

Nu slapp jag allt utrdningsarbete då våran Anna berättar att man har en överenskommelse i Grebo:  HÄR HÄLSAR VI PÅ VARANN. Sådana påfund ska ju stå skyltat om på infarten, vilka förvecklingar kan inte denna vänliget ställa till, jag bara frågar...
Och jag som hann tänka, hur kan en skrynklig gam... o.s.v    Nu inser jag att även befolkningen i "gnällbältet" har en del goda ideer. Hej här och hej där, gu så trevligt...

Ni ska veta att en  fd Norrlångträskbo är bosatt bara ett par kilometer bort. Kanske går vi och bjuder in oss på en kopp ngn afton innan vi rullar vidare mot syd. Fundera på vem det kan vara...
 
Solen skiner och vi har ca femton grader varmt. 

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Har mina aningar. Ett par som nyss blivit med hund och som nu och då har trädgården full av vildsvin. Bär kniv och var i startgroparna.

2008-10-12 @ 20:19:12
Postat av: Egon

Du är på rätt spår. Man skulle bara ha haft en större frys i husbilen, 24 liter rymmer nog inget svin.

/egon

2008-10-12 @ 21:34:26
Postat av: inger

Jaha, vart har min gissning tagit vägen dååå

Jag gissade på kent redan igår...FÖRE Mats, så det så!

2008-10-13 @ 18:01:06
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Sara

Du - den 8 november har du bloggat i ett helt ar!

2008-10-13 @ 19:15:47
Postat av: mats i träsket

bra gissat Inger, en viktig detalj dock ( enligt sonen) är stavningen Kenth. men vi lantisar är nog förlåtna för detaljer ju.

2008-10-14 @ 08:35:42
Postat av: Inger

Ja det vet jag ju och hade faktiskt skrivit det i första svaret dessutom med stort K...antar att jag var lite frustrerad eftersom det fallit bort...när jag nu kände mig så duktig...

Tänk att vi chattar på Egons blogg, nästan som att bo i en annans postlåda.....

2008-10-14 @ 19:01:15
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: egon

Ni ska veta att cyberrymden är "rymlig". så kör hårt... alltså håll låda på min låda.

/egon

2008-10-14 @ 20:46:45
Postat av: mats i träsket

Har informerat invånarna i Katrineberg om eran närvaro. Fick sonen tid skulle han ta en biltur runt Grebo och söka husbil. Ja nu försvann ett överraskningsmoment men... Annars borde ni knacka på i det större huset i Katrineberg.

2008-10-17 @ 12:24:59
Postat av: egon

Vi befinner oss på Bergstigen 4 om Kenth är ut och far...

Kanske vi hinner och säga hej i ngn lucka i "vårdavtalet". Vårdtagarna är 2 och 5 år.

/egon

2008-10-18 @ 13:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0