Det oundvikliga!

Gobdevögen 6/11-07        Bryggan 14/11-07          Gobdeliden 15/11-07     Gobdejaure 15/1-08      Gobdejaure 20/3-08
 
När vi rullade ut med vår husbil,"skalman" den femte oktober-08 så hade den första snön lagt ett tunt blött täcke över vårt älskade Ö Gobdejaur.

Ibland har jag tänkt att det nog var väl så tidigt att följa flyttfågelsträcken mot söder, men när jag backar bandet så känner jag att jag blir bekräftad.
Det helt oundvikliga var på väg att inträffa, VI VAR PÅ VÄG MOT VINTER.
Tro nu inte att jag avskyr vinter, å-nej, så är inte fallet. Men jag gillar växelbruk som man säger.
Jag skulle nog inte vilja vara utan isfisket då vårsolen belyser pimpelhålen och gör att livsandarna återvänder,
några snöskottarfria månader är jag också mottaglig för...
Om fyra dagar rullar vi vidare mot söder... men till målet är vägen lång.

Jag läste en bra slogan på husbilsklubbens hemsida.
KÖR INTE FORTARE ÄN DIN SKYDDSÄNGEL KAN FLYGA...

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0