Sol och värme önskas!


Vi har fortfarande 30 - 60 centimeter snö på gamla Gobdevägen.
Vår vita trotjänare av märket Citroen har vi fortfarande parkerad en knapp kilometer bort. Nu längtar vi efter att få köra fram våra fordon till huset, vi är innerligt less på det vita.
King Caben har vi stallat in i Raivoberg, med överlast, Toyotan står hos "farbror" Bo-Gösta i Viståsen tillsammans med ett fullastat släp.
Det hela påminner lite grann om uppladdningen inför gulfkriget, styrkorna ligger runt om...

Men våra skotrar har vi framför verandan.

Jag talade med min bror igår, han är boende utanför Örnsköldsvik. Det börjar faktiskt bli lite grönt sa han.
Här ställer vi inte lika höga krav, vi nöjer oss med att tall och gran har gröna barr.
TALL LÅNGA BARR och GRAN KORTA om ni skulle vara lite osäkra.

Jag har avlyssnat 05, 06 och nu blir det 07-nyheterna. Hizbolla bråkar och Burma lider, pedofilerna blir fler, skolan har misslyckats, det ska bli kyligare, flugsnapparen slåss med talgoxen om en holk (det senare sa man inte på nyheterna).

Snart får jag sällskap vid frukostbordet av min favorithustru, kaffet är nykokt, det sprakar i spisen och blommar i köksfönstret, det är morgonsol. Ordningen är återställd...

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: inger

Lugna nu ner er lite...lite grann värmen kommer och med den kommer myggjävlarna....
Vackra blommor i Gobde!

2008-05-09 @ 18:11:30
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0