Myggolja och morgonbastu!

Vi tog ett TIDIGT bastubad igår.

Att bada bastu är nu inte någon sällsynt händelse här i Ö Gobdejaur, speciellt då vår bastu samtidigt fungerar som tvättrum. Det lite udda var att jag tände i bastukaminen klockan 0300 på morgonen. Det blev ca ett halvt dygn förskjutet så att säga, normalt så brukar vi ju elda bastun på eftermiddagar och kvällar.

Anledningen var att vi ville "städa upp oss" innan vi skulle köra ner till inkommande stockholmståget i metropolen Älvsbyn. Och eftersom nu inte tåget ville anpassa sig till oss så fick vi anpassa oss till tåget. Vi var tvungna att starta från Gobde 0500 för att vara på plats och möta våra efterlängtade gäster.

Med tåget fick vi hem vår Sara och hennes pojkvän från den något större metropolen London.

Gårdagen gick till stor del åt till att bekanta sig med våra mygg som ju är något färre i London än i Ö Gobdejaur.  
 Inte för att London saknar obehagliga kryp, ånej, men där är dom oftast tvåbenta. DOM MÅSTE BEKÄMPAS PÅ OLIKA SÄTT LIKSOM...
En annan skillnad mellan Ö Gobdejaur och London är förmodligen trafiken. Var gång som jag hör något som liknar ett billjud så säger jag "nu ska ni se att det kommer en bil", men nej inte ännu. Jag tror att vi tar en tur till Arvidsjaur idag för att få en mjuk övergång...
Kaffet är nykokt. Jag tror jag ska gå runt och slamra i några dörrar så kanske jag snart får sällskap runt bordet.
Den yngre generationen kanske måste ha ett brandlarm för att komma igång, men Laila brukar vara enklare att få på benen till morgonkaffet.

KÖP MYGGOLJA och var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: inger

Grattis till det kära besöket! Hälsa Sara att hon bör beskriva sin vistelse på sin blogg för den stora vida världen...jag har för övrigt skickat henne en kommentar....

Var snälla med varandra och dräp myggjävlarna! Vi åker nu till Selet för att göra just det och även utöva en viss råttbekämpning...Alla medel är tillåtna!

2008-06-16 @ 12:17:07
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0