Snöglopp över Gobdejaur!



För en timme sedan så hade vi ett mindre snöoväder.

Jag vägrar, jag vill inte, det ska vara GRÖNT inte VITT. "Lappmögel" från ovan är inte vad vi vill ha när vi bara har ngn vecka till midsommar. Men vad hjälper det att vi vill när ngn annan tar besluten, och verkställer dom!
Kanske detta är den globala UPPVÄRMNINGEN, det var vad jag tänkte när jag tände eld i spisen i morse.
Först hade jag kollat in temperaturen utanför fönstret, den visade sina modiga en grad (1), trots allt så var den på plussidan.
Om det nu är som man tror att vi har en pågående global uppvärmning så förmodar jag att det är som det övriga i samhället, norrlänningarna kommer sist ...om dom kommer.
Ibland har jag en känsla av att när man talar om global uppvärmning så avser man nog att allt fler människor eldar för att hålla värmen.
Tänk OM man började väderleksrapporten med att beskriva vädret i Lappland och avslutade lite svepande med Götaland, hemska tanke...
Nåväl, hur vi än vänder oss så har vi ändan bak och där finns också väder.

Vår ständigt återkommande huggormsvän har slutat visa sig, förmodligen så ligger han på en varmare plats tills värmen återvänder. Stenfoten vid verandan brukar vara en trivsam plats när solen skiner.

Nu ska vi strax en tur in i bastun så att vi är presentabla inför bunkringsresan/bilbesiktningen i metropolen Arvidsjaur senare idag.

Ha långkalsingarna på och var rädda om varann.
/egon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0