Med lätthet!

Jag har gått ner några kilon.

Närmare bestämt tolv sådana... Nästa manöver blir nu att bära omkring på en tolvlitershink, FYLLD så klart. Avsikten är att bära den med sig hela dagen för att sedan ta ställning till om jag vill återfå mina tappade kilon.

Jag har inte bantat om nu någon trodde detta. Nej jag har ändrat på kosten p.g a diabetes. Inga kakor eller andra högst begärliga tilltugg. Jag vill heller inte påstå att jag har kännt någon större saknad efter dessa.
Mera grönfoder och fibrer, men fortfarande tre rejäla mål och därtill TRE MELLANMÅL. Detta för att hålla nivån konstant.
Igår var vi till Moskosel där det finns en distrikts/diabetesskäterska som tog några prover. Mina värden var sådana att man börjar kasta blickarna mot OS i Peking.

Här om dagen rasade jag ner från en stege under de byggnationer som vi just nu bedriver. Inte en skråma - detta därför att jag numer har en kroppshydda som kan sväva på termik och uppvindar... nästan i alla fall.

Surra stegarna och var rädda om varann
/egon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0