Kalldrag och kvällsfika!


Vi skriver den andra december idag.
Jag var inne på internet och kollade europavädret. Sammanfattningen blev att hela europa har kallt - kallare - kallast.
Hemmavid i Östra Gobdejaur har man förmodligen steg tre... d.v.s KALLAST.
Cybervärlden gör ju att man kan titta ut över medelhavet och avlyssna Norrbottensradions väderrapport samtidigt, man hade 21 minusgrader i Älvsbyn.

Även vi har haft ett "kalldrag" sedan några dagar som gjort att vi kan se snöklädda toppar på Sierra Nevadas utlöpare, men här vid havsytans nivå har vi klarat oss något bättre från kung Bore.
Klockan sju i morse hade vi ca åtta plusgrader, och under dagen lär vi väl kunna sitta och njuta i solen bakom "skalman". Kanske 16-17 grader i skuggan, varmare i solen förståss.

Min favorithustru vänslas med sina två "heltama" domherrar på sitt broderi, hon avser nog att ha dom flygfärdiga till jul.
Själv ska jag ha lite löpande service på husbilen, jag ska tömma toakasetten och gråvattnet. Jag ska väga vår spanska gasoltub för att ha koll på förbrukningen. Gasolflaskan kan vi enkelt byta två ggr i veckan från en gasolbil som gör "hembesök" vid husbilen.

Igårkväll hade vi en mysafton i Christers och Yvonnes husbil som står intill våran. Två andra husbilande svenska  par var även med på samkvämet. Det var kaffe med dopp och en god likör på menyn.

Idag ska vi cykla vår motionsrunda uppöver kusten.

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0