En "insider"!

Jag förmodar att även ni nu upplever det jag vill kalla sensommartystnaden.

Ni vet den perioden som börjar i juli och slutar i maj NÄSTA ÅR. Sedan fåglarna har matat fram sina små så drar man till skogs och det blir så förunderligt TYST i närområdet.
Så är det i alla fall här i Östra Gobdejaur. Bodde vi i stan så kanske vi trots allt kunde höra duvorna kuttra, alltid något.
Men VEM vill bo i stan...

Det närmaste fåglar vi kommer just nu är att någon fladdermus gör hembesök med jämna mellanrun. Här om natten så stod jag i rummet mot väster och såg en fladdermus flyga förbi som jag trodde var på utsidan av fönstret. När jag sedan kände ett vinddrag i ansiktet så drog jag slutsatsen att den nog var INNE i rummet.
Bättre en "fågel i rummet" än tio i skogen, eller hur...

Det var en lustiger dans att få den på utsidan. Igår så störde den tv-tittandet igen. En fluga på tv,n kan jag godta, men en fladdermus som  fladdrar framför densamma blir liksom lite för stort och störande.
När den sedan ville sitta på en kudde i gästrummet  så blev det UTVISNING.

Jag glömde ju korparna som skriker sig hesa vid fiskrenset,  visst har vi flygfän i Ö Gobde.

Glöm inte att se över fågelmatningen, snart är det dags.

Var rädda om varann.
/egon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0