Dit det bär.

Morgonens uppmaning kommer från radions P1 och programmet naturmorgon och löd som så: "om ni tycker att november är mörk och tråkig så rekommenderar vi att gå ut och plocka lite sena bär"...

Laila som gillar att plocka bär tog honom på orden och  en stund senare såg jag hennes ryggtavla i skogsbrynet, skidstavarna i ena handen och en snöskyffel i den andra.  Jag insåg att Naturmorgon hade gjort ett synnerligen starkt intryck på henne då ju snödjupet ligger på ca 60 cm.
Nog för att hon vet var bären brukar finnas...

Förresten så kunde jag konstantera att hon hade glömt att ta med en bärplockare.
Jag kan även konstantera att Bjärehalvön och Ö:a Gobdejaur är två OLIKA VÄRLDAR med närapå olika språk. 

När och om hon nu återvänderska vi övergå till isfiske efter öring. Det är motorisborren som är det aktuella vapnet när vi ska gå i närkamp med isen.

Tänk på att ett skidspår kan avslöja ett bra bärställe.

Var rädda om varann
/egon



Kommentarer
Postat av: Inger

Hoppas att Lailas sinnesförvirring med bärsök bara var tillfälligt. Tur att hon inte gick bärsärk i alla fall.
Renstek är inte fy skam och ej heller en så fin öring...grattis!

2007-11-25 @ 12:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0