Gör som experterna!

Är det årstiden, åldern eller hälsoläget som gör att jag har så svårt att gå i takt med alla hurtbullar.
Till och med Lucia tyckte jag såg en aning trögstartad ut nu på morgonen. Men ingen tvekan om att ljusdrottningen spred sköna toner i sin kylslagna omgivning.

Jag skyller på hälsoläget. Inte blir det så mycket bättre av att lyssna på klimatrapporter om smältande isar och om hur naturkatastroferna har fördubblats på tjugo år. Vi lär ha 4-500 naturkatastrofer i världen per år enligt dom som vet.

Dom vet också att i bara en storstad i Kina så ökar antalet nya bilar med trettiotusen styck PER DAG.
D.v.s lika många bilar som finns i en svensk småstad. Dom är många och produktiva i mittens rike.

Har ni VERKLIGEN funderat över om vi har en chans att balansera klimathotet, är inte bara Kyotoavtal och Balimöten en slags "dårarnas försvarstal"?  Kan vi stoppa utvecklingen? Kan vi halvera de negativa utsläppen inom en rimlig tid?
Vi får väl göra som dom som vet, vi får GISSA.

Nu ska jag gå och trilla köttbullar med favorithustrun. Men vi är lite osäkra på om det är klokare att använda järnspis eller elspis vid stekningen...

Ha en bra dag och var rädda om varann
/egon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0